MARI MENGIKUT

Me and you :)

gravatar

KBP : Kisah 7

kali ni, mari berdiskusi pasal baju nikah pulak. dari tadi aku dok google cari design yang sesuai ngn aku..x terlalu over..x pulak simple melampau..kesimpulannya, aku nk kene jugak beli majalah pengantin..baru senang aku nk describe kt tailor ape yang aku nak..

gambar2 kat bawah ni adelah beberapa yang aku consider nak gabung2kan design mereka. nk lukis aku memang malas, aku imagine ajelah dulu..hehe





actually x plan pun nk beli baju nikah semalam..kami sekeluarga cuma nak berjalan2 je..saat2 akhir di mana kedai2 dah pun mula tutup, termasuk pulak kt gulati's..hahaha..dia punye kain mmg best weh! siap ongkos ajelah..tp aku punyer kain x la mahal sgt sgt sgt..aku pun was2 gak nk beli..tp dah ma and ayah on je, aku on jugaklah! ayah dah malas la tu nk survey2 dah pasni..hehehe..harga dia tu mmg lebat, tp berbaloilah dgn 9 meter kain silk (utk baju melayu sekali) dan lace yang cantek..at least di mata akulah kan..


..mmg aku kene simpan beg plastik ni..hahahaha..bukan selalu shopping beli baju nikah..gilo, aku pun tanak beli dah baju nikah pasni! saya hanya mahu enche shimi saya!..


..masih dalam proses pemilihan..kami duduk je, biar org tu yg buat2 sume..hehe..tapi tu hanya gambar hiasan ye..baju nikah saye bukan warna putih..putih tu dah biasa sgt..jgn marah wahai penggemar baju nikah putih..hehe..btw, enche shimi pun setuju nk buat baju nikah selain warna putih..

nk decide whether beli or tempah baju nikah tu pun satu hal gak weh! sewa mmg la boleh..tapi makan ratus2 gak kan..dan baju xdpt kt kita pun..plus, baju nikah ni ada sentimental value (utk aku, yg sesuai dgn aku adalah part 'mental' jek.hehe). aku nk simpan la baju ni..kenangan wooo..

itu ajelah setakat hari ini..sapa2 nk tau harga berapa kt gulatis tu, msg fb saye la ye..kot membantu anda membuat persiapan juga kan..siapa tahu?

next : belek2 majalah pengantin dan cari tailor yg sesuai utk tempah baju.

p/s : mmg aku dah tahap wajib pegi gym!


~The good life is inspired by love and guided by knowledge.~

gravatar

yg second pix pnya design nmpk menarik.. d way kerawang dy susun, u make sure its not to heavy la k dear.. nnti ti pun google gak 4 u..

gravatar

wokay bebeh! hehe..btw, yg manje beli takde dalam gamba ni pon..itu seperais..hehehe..tulah, tgh pikir2 camno nk kasik dia x serabut..

gravatar

bagus la ang..nati ak nk kwen, ak ikot je step2 dr blog ang ni..hehe

Blog Widget by LinkWithin