MARI MENGIKUT

Me and you :)

Archives

gravatar

serba-serbi..

serba-serbi serabut..
serba-serbi x kena..
ader jer hal..
satu hari ada 24 jam je..rasa mcm xcukup pulak..
sehari sampai 3-4x ulang alik g u..

p/s: windu nk dok hostel..ma..plis la bg dok hostel..aduhhhhh!!

gravatar

sob sob

saye tetibe rase sedeh..

gravatar

saya..minat..hati..

3 bab..3 persoalan..

menjadi saya, secara total, sng utk menjadi saya..sbb saya seorang yang sgt biasa..average..tiada yang lebih..tiada apa utk membuat org lain memandang saya lebih daripada biasa..kecuali, jika ada 
yang berfikiran begitu, itu pendapat mereka..bukan kuasa saya utk menghalang..susahnya menjadi saya, adalah apabila saya selalu gagal menolak..saya selalu memikirkan sesuatu perkara sedalam-dalamnya..saya curahkan di atas kertas, atau di hujung jari di laptop, dan apabila perlu, baru saya gunakan mulut dan suara saya..susahnya menjadi saya apabila saya kerap berkonflik..berada di pertengahan remaja-dewasa dgn beberapa kerat pengalaman..saya manja..saya perlukan tebing tautan..menjadi saya..senang? susah? mungkin senang..saya terlalu biasa..dan barangkali payah..kerana org lain tak dapat bayangkan apa yg ada dalam hati saya..

minat saya muzik..seni..saya bersastera..saya juga pelukis kata2 jiwa..saya bersungguh2 apabila melakukan perkara yang saya betul2 minat..dan apabila minat saya terhalang..saya dapat rasa ada sesuatu yang mati..ada satu sudut yang tidak cukup cahaya..berbalik kepada kelemahan pertama, saya selalu gagal menolak..saya tidak akan melawan..saya tetap akan memberi komitmen..tapi, dengan cara saya sendiri..kerana saya telah bersetuju..maka, saya andaikan..apa yang berlaku selepas itu, bukan tanggungjawab saya lagi..komitmen saya, tiada masalah..saya terlalu cintakan seni..apa pun yang mampu saya bantu, akan saya dahulukan..tapi apabila saya diminta korbankan sesuatu, saya tetap akan lakukan..tapi dengan cara saya..

saya punyai hati yang kecil..itu pun sudah dimiliki..saya pasti hati saya dijaga dgn baik..setidak2nya, cuba dijaga dgn baik..saya bersyukur..saya tahu saya tidak salah org..namun hati saya kecil..rapuh..once broken consider sold..macam barang kaca..saya lega hati saya berbalut kemas..saya tahu, hati saya tidak mudah calar dan pecah bila dibalut kemas..terima kasih..cuma saya sangat berharap..jangan ikatan ini terungkai..kerana salah saya atau bukan salah saya, hati saya juga yang akan menerima kesannya..



gravatar

bebel bebelan!

Kandungan Berbahaya Dalam Rokok (Fakta)

Setiap batang rokok yang dinyalakan akan mengeluarkan lebih 4 000 bahan kimia beracun yang membahayakan dan boleh membawa maut. Dengan ini setiap sedutan itu menyerupai satu sedutan maut. Di antara kandungan asap rokok termasuklah bahan radioaktif (polonium-201) dan bahan-bahan yang digunakan di dalam cat (acetone), pencuci lantai (ammonia), ubat gegat (naphthalene), racun serangga (DDT), racun anai-anai (arsenic), gas beracun (hydrogen cyanide) yang digunakan di "kamar gas maut" bagi pesalah yang menjalani hukuman mati, dan banyak lagi. Bagaimanapun, racun paling penting adalah Tar, Nikotin dan Karbon Monoksida.

i was surfing for something when my eyes captured those facts..thnk God huney is not a smoker..n if he does now, i'll be so frustrated..risaunye, kt ranhill tu byk smoker!! a smoker is always not my type, even i've dated a smoker once..and sad to say, how good the person is, when it comes to the smoking part, i cant help to bear in mind that the person is not my type..ouch!! maybe, it is just me..this is the thing that i obviously cant take more of it since i was a lil gurl..haih!!

jgn terase pulak ye for those smokers yg bace..hehehe..just my personal point of view..so boring..huney is sleeping now..he'll be going to PD by tomorrow..hoping that he's not too busy there..takde la fon nih senyap sgt..huhu..he's kinda stress today..syian diye..and lagik syian kt me nih la..x pasal2 tersedey same.. ahaks! this guy, always care for me, even somtimes, he is just a plain hafizzul hashimi that is serious, and sensitive in his own way..it's kinda cute! but of course, not all the time..suke la tu owg ckp cute..heheh!

being his baby, is a wonderful experience..he's different..he completes me..he gave me spirits that i need..and for the love i felt, i respect him as my beloved, and i love him as much as i could as return..the most important thing, im happy now, happier than before!! i love you!!

gravatar

SEPI??

sepikah kita??
itu lah yg saya persoalkan setelah 2 kali menonton cerita sepi..
setiap manusia pasti mengalaminya..cuma, sedalam mana kesepian itu??

apa pun, me telah melalui fasa2 sepi itu dalam hidup..
alhamdulillah, buat masa ini me tidak lagi merasai kesepian itu..
dan terima kasih kepada rasa sepi,
kerana menambah perisa kehidupan..
dan terima kasih kepada manusia dan peristiwa yg memberi sepi,
kerana menambah sabar dan ketabahan..



~terima kasih kepada kamu, teman setia yg membuang segala kesepian itu~


filem sepi..secara amnya meneliti 3 konflik yg disatukan di pertengahan cerita..membawa penonton menyelami apakah keadaan sepi yang dialami oleh watak2 dalam filem tersebut..sinematografi yang selayaknya dipuji..setiap sudut mengandungi emosi dan penceritaan yang tersendiri..apa pun, tidak mengecewakan..tidak pulak terlalu sempurna..cuma, tahniah kepada pengarah filem ini..yang penting, penonton di pawagam tiada detik utk menutup mata!







Blog Widget by LinkWithin