MARI MENGIKUT

Me and you :)

gravatar

KBP : Kisah 1

salam..mari aku kongsikan kisah 1 :D

Sebenarnya, kami xde merancang pun bila enche shimi nk dtg merisik..semuanya kebetulan..kebetulan parents en shimi dtg KL..kesihatan pun baik..maka en shimi dan keluarga menggunakan masa dan peluang yg ada utk dtg merisik :D

oh ya, kami tiada majlis pertunangan..kira 2 in 1 lah..merisik cum bertunang..perbincangan pun semuanya tentang nikah, kenduri..takde dah bicang pasal tunang2 ni..memang kelam kabut sikit..semua pun last minit..cari cincin, baju, beli barang semualah boleh dikatakan last minit..tapi takpe, semua org happy :)

hari Jumaat, sehari sebelum family enche shimi dtg, aku, ma dan ayah mula ronda2 booking dewan utk majlis..mmg critical sbb kebanyakan dewan dah penuh! kami berjaya book 2 buah dewan..berlainan tarikh..ada options, senang sikit nk buat keputusan kan..beberapa buah dewan lagi cantik, tp memang penuh..petang tu, my bestie si apom sempat singgah..sempat la menjoyah kejap dgn dia..


..ma, pencari dewan yang berjaya..heheheh..ma sungguh pantas!..

malam jumaat tu, kami sekeluarga sambung kemas2 rumah..ma dan ayah mmg terbaik! gigih sungguh sampai keletihan..huhu..along pulak siapkan buah tangan utk diberikan kepade keluarga en shimi..mimi tu tlg pegang sambil sengih aje..kehkehkeh


..ni mmg en shimi suke! hahah dah lame dia dok sebut soh bg hantaran roki..nak kene sembelih dgn ma?? aku kasik gambar ajelaaaaa..


Keluarga kami bagi kek, buah-buahan dan cokelat..nyum2! btw, aku teringin gak cokelat yang kami kasik kt en shimi tu..heheh..nnt le beli utk diri sendiri :P




Keluarga en shimi pun bawak buah tangan juge..ada empat bekas..sebentuk cincin, buah, kek dan kuih..

..sila abaikan kotak tisu tu..eh, cantik pulak bekas tisu tu..hahaha..


sepanjang sesi perbincangan, aku duduk dapur je..dengar2 dari dapur..sampailah aku dipanggil utk upacara sarung cincin..sejujurnya, aku taklah berdebar sangat..sbb ini bukan majlis formal..dan aku serabut pikir pasal bajet..yaaaa..bajet..hahaha..cuma bila dah ke depan baru aku cuak tatau nk buat apa!


..selesai sarung cincin..mmg org x sempat snap masa sarung cincin sbb aku terlajuuuuu..hehe x sempat stop and posing..

habis je, mmg aku merayap kt luarlah..ambik2 gambar..kacau2 anak buah en shimi..makan secara hebat (kat dapur) dan macam-macam lagilah!


..enche shimi sedey sbb dia booking aku tapi aku x booking dia..hahah mengada! lepas ni dah kene g carik hadiah booking en shimi..nnt dia lari p kt rokiiiiiii!..

..saye yang baru sahaja dibooking..happy..alhamdulillah :)..


next : sambung jalan2 cari dewannnnnnn..huhu


~The good life is inspired by love and guided by knowledge.~

gravatar

TAHNIAH, Mas! Nampaknya catatan di blog ini akan menjadi semakin menarik untuk diikuti.. ahahahahaa..

Blog Widget by LinkWithin