MARI MENGIKUT

Me and you :)

gravatar

percaya ke x?

tetibe rasa cam nk berdiskusi2 la kat sini..biase la memalam nih, mmg biol sket..so, korang pernah ada masalah dgn kepercayaan terhadap pasangan x? wahwahwah, jgn fikir bukan2 dahulu, isu ini bukanlah dibangkitkan sbb pasangan i buat hal ke hapa..hish..nih diskusi la..diskusi..

ada org kata, kepercayaan tu pokok pangkalnya berasaskan kejujuran..setuju ke? tp memamnglah x dpt dinafikan, ada benarnya di situ..bila adanya elemen jujur, adalah kepercayaan..yang boleh jadi x percaya ni bila kejujuran tu kurang, maka byk lompong2yang boleh membuahkan persoalan..mcm ayat ni la.."ish, aku x percaya la kt bf aku..dia selalu menipu"..tu satu contoh la..ke korang rasa bila kene tipu korang lagi percaya kt org tu? hehehehehe

ada jugak yang kata, x tanya byk tu maknanya percaya..mcm ni.."ala, bf aku x kesah je aku nk g mana2..x tanye ape pun..dia percaya kt aku la tu."..macam tu pulak..daaaahhh x pasal2 tercampur aduk antara kepercayaan dan sifat mengambil berat..so, apa definisi korang bg istilah kepercayaan, dalam konteks berpasangan ni?

bagi i, kepercayaan ni adalah sesuatu yang boleh dipupuk..namun bila ia mati, memang x dapek nk diselamatkan la..melainkan, hati diberi masa untuk membibitkan kembali rasa percaya itu..i bersyukur dpt merasa berchenta dgn pasangan yang jujur dan x jujur..tp berbalik kepada kepercayaan, mmg utk i, i perlukan kejujuran utk mengukur rasa percaya itu..sebab itulah sehingga saat ini, i masih berpegang teguh dgn prinsip 'hang curang, aku blah'..*bahasa kedah pulak dah*..untuk lelaki, mungkin pengertiannya berbeza..terpulang pada hati untuk menilai..para wanita mungkin lebih cerewet soal kepercayaan ni..biasalah, bagi perempuan..kalau boleh, apa yg dia buat kita nk tau..pegi mana..dgn siapa..hanya atas faktor2 tertentu saja para wanita dapat mengawal perasaan ingin bertanya lebih..selebihnya, mungkin para wanita menafikan perasaan ingin tahu mereka..

mesti ramai yang pernah merasa saat kepercayaan itu hilang..x kiralah samada dgn kawan ataupun pasangan masing2..mudah x kita semua membina kembali rasa percaya itu? mudahkah kita cuba lupakan peristiwa pahit yang menggugah kepercayaan itu? untuk saya, mmg x! sekali hilang kepercayaan, mmg gudbye lah jawabnya..anda pulak mcm mana? hish, teringin nak taw pendapat korang, sama ada setuju atau x setuju ngn apa yg i tules..teringin jugak nk taw pengalaman2 berharga korang..kalau rajin, komen la dgn pendapat korang..kalau x rajin, bace je pown takpe..tiada paksaan..i cume sesaje je menggedik nulis2 nih!

p/s: saya percaya sama dia!

gravatar

Soal percaya dengan tak percaya ni, subjektif... ada orang kata, banyak tanya tu 'busy body' dan mengongkong... tapi ada orang kata, itu ambil berat... ada pula orang kata, itu tanda tidak percaya... it's up to us!

Meraih kepercayaan adalah sesuatu yang paling sukar. Sekali kepercayaan dikhianati, memang kira wasalam la nak percaya lagi... Kalau percaya sekalipun, mesti takkan dapat 100% lagi macam sebelumnya..

Cuma ada juga kes yang dah dikhianati banyak kali pun aci belasah percaya juga... Ahah, ini dah masuk kategori 'cinta buta' la ni... sayang tanpa mata dan hati nak menilai...

gravatar

hmm..aku smalam baru je meragui kesetiaan bf aku..tp..pas berbincang pg2 smlm..aku percaye la balik kt die yg die xcurang lg..(perlu ade 'lg' tu ke?huhu)

kepercayaan tu penting tp kdg2 bahaya klu org take advantage.aku penah kene byk kali krn percaya kn org...so..have 2 b careful

gravatar

1st thing, hav faith in ourselves.
as long as we know who we r, d faith n faithfulness will b there.. coz we'll not misuse d kepercayaan.
faith in our partner mmg agak ssh nk dicapai selagi kte ade rs insecure or xyakin. but if we overcome dat such feeling, n we both know ourselves deep inside,..
everything will b problem no more. =)

gravatar

eh baru perasan x balas lg comment entry ni..heheh gigih siot bace2 balik entry lama..

angah - mmg sokong la ape yg angah cakap tu..kalau sekali dah dikhianati, mmg x dapek la nk percaya kt org tu balik senang2 je..kalau sekali dia buat, berkali2 dia boleh buat kan?

erin - mase aku taip ni, ko dah pun single balik kan babe..eheheh..aku rase betol la tindakan ko tu..ajak berbincang kan..aku pun kalau ade mende yg curiga, selalu aku tanye dulu b4 marah2 ke apa..dah kompem dia salah baru marah..

farihan dearie - agree..musti mengenali diri dan our partner..biaselah, cemburu tanda syg kan..tp as long as kita kenal siapa dia..insyaAllah, dat will turn +ve instead of -ve..

Blog Widget by LinkWithin