MARI MENGIKUT

Me and you :)

gravatar

akulah pompuan gila itu!

emmm, sedapnye bau..sapa mau tomyam angkat kening!! ok ceritanya begini, pg2 lagi aku dah gigih ke kedai beli bahan2 nk masak tomyam..ok2, tipu..tengahari sebenarnya..niat di hati mmg teringin nk masak tomyam campur..pompangpompang, dah siaplah beli barang..dgn gigih dan semangatnya aku pun mula la masak..gigih, sampaikan baju x sidai dulu, pokok bunga pun x siram lagi..

dgn senyuman ikhlas, aku masukkan bahan2, kacau, tumis segala mcm benda..aku x guna ajinomoto ketika masak maka aku kena fokus utk seimbangkan garam, gula dan cuka..kurang masam, aku tambah cuka, kurang masin aku tambah garam..kacau2..senyum lagi..tak ubah macam pompuan gila..tp aku percaya, kalau kita masak dgn ikhlas dan penuh kasih syg, masakan kita akan sedap..tu aku la yg percaya..

aku terus berperilaku aneh sambil memasak, sehingga satu ketika aku tersentap..senyumanku pudar..wajahku pucat seketika..hoih! byk gile aku masak! ayam sampai sekor! selambak udang n sotong lagi..tu x kira tomato n kobes berbaldi2..periuk besaaaaaaaaa..adeh! perutnya cuma aku, adik, dan popo (nenek)..tp aku da masakkan bubur ikan masin utk popo..ma ngn ayah sok baru sampai..sapo nk ngabehkan ni??

peluh mula merembes..aku text enche shimi..katanya dia xdtg bangi arini..sudah! aku pun keluarkan tupperware, masukkan sebahagian tomyam dalam tu..yaaaa, parents siti si soulmateku akan makan tomyam arini..call makcik dulu, katanya baru nk start masak..takpe, aku nk anta gak tomyam tu! alah, rumah selang 5 pintu jek..harap2 makcik n pakcik tade cirit birit la yeeeee..pakcik kate, tomyam aku menjadik..yippie! emm, kalau ada lebih, boleh la enche shimi merasa besok..nk paksa dia dtg sini lepas keje la esok!


hah, ni la dia..dalam gambar x nampak besar..tp senanyer diameter periuk ni 2 jengkal setengah ok! gila byk aku masak! aku gila!



~The good life is inspired by love and guided by knowledge.~

gravatar

manje!!!!!! hahahaha...!!!
sila ulang kerja gila anda pabila sy pulang malaysia! hahaha..
like it! love it! ><

gravatar

berikut saya state kan alamat umah saya,
k-5-6, kenaria kondo,
jln sri kenari 10,
tmn sri kenari,
sg chua,
43000, kajang, selangoQ

p/s kpd encik cimi.. jgan seselalu sangat tak mai bangi.. u'll know apa akan jadi kat masakan yg penuh "kasih sayang" from mas hikhikhik

p/s2 os loooike tomyam puteh :p

cheers~ everyone

gravatar

oh'owh lupa nak habaq mai, urm..cek tak mamam seafood ok.. ikan ngan siput ja cek blasah naaa.. kpd cik mas, sila take note yah... ^_^

gravatar

hamboih2, panjang oder? hikhik..bole2..ada rezeki kaluuuu, ade la =) nnt mas pos!

Blog Widget by LinkWithin