MARI MENGIKUT

Me and you :)

gravatar

terkenang kenang

kisah baju raya..harini dah ambil baju raya..mula-mula berdebarlah jugak, manelah tau tetibe x muat pulak kan..heheh..sekali longgar daaaa..lepas tailor dah betolkan dan kecikkan sikit, kami pun pulang ke rumah..7 pasang baju sumenye ( i punye 2 jek), terkorban lagi duit ayah..dalam perjalanan balik tu, i byk termenung..teringatkan kisah2 lama..ala, yg zaman kanak2 dulu tuuuuu..

masa tu mmg kira bergaya habislah kalau cakap bab raya..dari kepala sampai ke kaki, semuanya mesti baru..sepasang pun jadilah, janji baru! seminggu sebelum raya tu kalau ayah x ajak shopping raya lagi, mmg tidur x lena..terbayang-bayang baju apa yg nak dipakai, yg penting HANDBAG dan kasut raya..

mula2 beli baju raya..kebiasaannya 2 pasanglah..satu baju kurung dan satu lagi gaun..gaun tu kire habis cantiklah masa tu..bunga2, renda2 kene ada..kaler pulak jenis yg girly2 macam pink, purple..kt area bahu tu kena kembang sket..zip pulak ada kt bahagian belakang..labuhnya sampai ke lutut..baju kurung pulak terpulang kt ma utk memilih..budak2 dulu mana la kesah sgt..part gaun je yg kesah! sekarang? yg wajib baju tradisional 2 pasang, then beberapa helai baju dan seluar jalan..nk beli baju kurung pun pk, "boleh pakai g kelas nnt"..haih, zaman dah berubah..

handbag pun item wajib ada..senang nk simpan duit raya..kalau x dpt duit raya sekalipun, kena jugak ada..kalau x mmg tak lengkap..handbag tu labuh sampai ke punggung..tali halus je..then corak mesti ikut warna baju raya..bergaya you!! sekarang pulak, handbag recycle je mana2 yg ada..selagi x rosak, selagi tu lah pakai..dulu boleh la isi duit raya..sekarang isi mekap (eyeliner, lipstick, eyeshadow), tisu, walet dan henset..warna pulak, beli je yg boleh matching dgn semua baju..

selesai baju dan handbag, beli kasut raya pulak..ni kalau x dapat, mmg nangislah..masa tu warna kasut pun kene serupa dgn baju..beli yg pvc..ada bunga setepek kt depan..malam pun tidur peluk kotak kasut raya..kalau ada kasut, kena ada stokingnya..stoken paras buku lali..wajib ada renda2..bila pakai dgn kasut, mmg bergaya habislah! zaman2 sekarang pulak, sebat je kasut apa yg ada..kalau rosak baru beli baru..lepas tu, jgn harap la nk beli kaler ikut baju macam purple, hijau, biru..beli satu, semua baju boleh masuk!


seronok jugak kenang2 cerita zaman dulu yek..dulu beria beli itu ini, tp murah2 je..sekarang, sepasang baju je dah berapa dah..mahal! apa pun, lagi elok kalau kita bersederhana kan..baju lama2 yg elok lagi, sedekahkan..hehehe..slamat berbuka!


~The good life is inspired by love and guided by knowledge.~

gravatar

for me sekarang....i only need one thing for eidulfitri....your presence...with you, lengkaplah perayaan menyambut syawal yg mulia

gravatar

terharunye! i need u too yayang..and i love u soooo much!

gravatar

lorh suruh sedekah ke bj lama ingtkan nk suh pakai blk raya. lol!~ =P
*tiba2 terpikir bj raya takde pon lg nih!huu...*

gravatar

hahaha..nk pakai balik boleh je..kalau muaaaattttt..hehehehe

*beb, cpt beli baju raye!*

Blog Widget by LinkWithin