MARI MENGIKUT

Me and you :)

gravatar

selamat hari ibu..

pagi2 lagi, ketika memandu untok menghantar adik ke skola..

haruslah dengar radio dalam kereta..
radio era menjadik pilihan..
i minat dgn celoteh aznil..heheh
pagi ini topiknya berkisar ttg hari ibu..
apa yg pasti, tiada siapa yg boleh benar2 berdebat tentang jasa ibu..


SELAMAT HARI IBU, MA..I LOVE U SO MUCH!



..gambar ini diambil semasa saye dan keluarga berjalan2 ke jakarta..

ini lah orgnye yang saya sgt syg, dan sanjung..pendek kata, idola saye lah..kesungguhan, kerajinan dan sifat2 ma nih mmg sgt mengagumkan..ma seorang yg tegas..bak sesetengah org kata, "biasalah, cina didik anak"..heheh..ma tak pernah berputus asa dalam membantu anak2 dalam menyelesaikan masalah..dari masalah pelajaran, sehinggalah masalah cinta, semuanya boleh diluahkan kepada ma..ma akan membantu sedaya upaya..memberi pendapat2 yg bernas, dan pernah sekali sanggup melayan permintaan saya utk bersiar2 pada malam hari kerana terlalu sedih jika berada di rumah..biasalah, putus cinta..

ma terlalu mengambil berat soal pelajaran..teringat pulak ketika saya menerima tawaran degree di kustem..esoknye jugak ma menelefon pensyarah2 di sana dan bertanyakan info2 ttg kursus tersebut..bila saya menolak mentah2..ma x marah malah menyokong tindakan saya..dgn alasan..lepas nih buleh masok uniten, dok kt rumah..hahahahaha

mungkin kerana kerjaya ma sebagai seorang pensyarah, saye dan ahli keluarga yg lain akan diberikan extra lecture hari2..biasalah, bebelan seorang ibu..selalunya kami akan dilecture dalam kereta..ma selalu tekan kan aspek nilai murni..ma juga seringkali bercerita tentang karenah student2 beliau..tidak ketinggalan, formula2 utk mengira data..wuwuwu..

paling saya berterima kasih, ma membentuk saya menjadi seorang manusia pada hari ini..saya kini gembira dengan pelajaran, juga gembira dari aspek kehidupan..ma menerima huney saye seadanya..melayan beliau dgn baik..kata ma, bila anaknye bahagia, dia pun bahagia..angah bahagia ma..nk cerita pun xkan habis jasa2 ma..haih, kalau ada org nk bagi duit berkepuk2 sebagai ganti kepada ma..mmg nilai wangnya serendah telapak kaki sahaja sebenarnya!

Love, m.a.n.j.a.m.a.s.
~The good life is inspired by love and guided by knowledge.~

Blog Widget by LinkWithin