MARI MENGIKUT

Me and you :)

gravatar

aah, kecik je dunia ni.

Biasa dengar? mestilah biasa kan? ya, kecik je dunia ni..putar punya putar, bertembung jugak akhirnya..dalam banyak2 kes dunia kecik ni, saje la nk tepek kat sini kes dunia kecik yg terbaru dalam hidup aku..

dulu sebelum masuk MRSM Terendak (aku masuk sana masa form 2)..aku bersekolah dekat MRSM langkawi..masa tu, batch kami adalah batch kedua yg masuk Maresmawi..kira baru tahun kedua sekolah tu dibuka..batch form 3 pun x wujud lagi tau..aku ditempatkan di kelas 1 Samarium..selaku budak yg x berapa nk baik, aku x ambik kesah langsung kelas mana..hahah janji ada kelas! *ampun ma ayah*..

dalam kelas,, aku duduk baris yg kedua..betul2 di belakang sorang budak laki ni..faris shazreen nama dia..eh, x sure pulak eja mcm mana..hahaha..budak tu kurus, ada rupalah jugak *boleh puji sbb dia bukan baca blog ni pon*..masa tu kami mmg kawan rapat..selalu dia pusingkan kerusi ke belakang, dan kami borak pasal macam2..ade jugak member2 cakap aku minat dia..hahah suke hatilah! aku xde masa nk fikir pasal budak laki pun masa tu!

bila form 2, aku masuk mrsm terendak..aku dah x contact dia..kalau ada pun, masa roomate hantar surat, adalah update sket2 pasal faris dan classmate yg lain..aku pun tak pasti, tp aku hanya ingat dia..yg lain pun ingat..tp dia yg paling ingat..bukan ingat as rindu ke apa..tapi ingat dari segi rupa paras, cara duduk ape semua..btw, aku pun x paham! hahaha

bila dah f4, dpt tau dia pindah sekolah..then terus lost contact..lost langsung..tp aku masih ingat kt dia..ingat muka dia masa form 1 dulu..kalau sekarang jumpe mau tak kenal! satu hari ni, aku borak2, dengan enche shimi dalam kereta..aku dah x ingat dah topik apa yg diborakkan..sampai satu part, enche shimi bagitau kata faris tu sepupu dia..OMG!! patut la rasa macam something je..well, Allah nk atur kan?

Raya tahun lepas, aku call mama enche shimi..borak2lah kejap..kebetulan, faris ada sana..enche shimi pun passkan fon kt dia..mende 1st dia cakap, "ni mas yang gigi taring tu ke?" hahah siap ejek! hampehhhhhh..*lagi hampeh bile enche shimi dah tau lalu join ejek*..masa tu, aku rasa seronok! sbb dapat jumpe balik long lost friend..masa tu, aku rasa..patutlah dari dulu rasa macam ada kimia jek..sungguh! rasa macam bersaudara..haha

tu ajelah yg paling baru..siapa sangka? dari kawan baik dulu, satu hari akan jadi sepupu? *kalau berjodoh panjang ngn enche shimi..aminnn* memang betul..terasa dunia ni kecik aje :)




~The good life is inspired by love and guided by knowledge.~

Blog Widget by LinkWithin