day 2 & day 3 : penang & kl
kenapa hari kedua best?? sebabnyeeee, hari kedua ni, i akan menghabiskan masa dengan encik huney dan familynye! buat pertama kali nk jumpa aunty (mama huney)..x plan pun senanyer..family huney nk g jenjalan ke padang besar..tetiba huney ajak..makaaaaa, haruslah kemas beg! hehehe
i pon dgn nevesnye terus tipon ma n cakap2..ma pesan itu ini dan bagi kebenaran..yippie! pagi sabtu tu, salam2 ngn family durrani dan i pon dihantar ke kepala batas..ish, cam barang pulak! kt situ, family huney sudah menunggu..family huney mmg i dah jumpa dah semua kecuali aunty je..tu yg eksaited lebey..
kami pun terus ke padang besar..x ramai sgt..boleh laaaaa..i pon dah bertaun x jejak kaki ke padang besar..so, camni la keadaan dia..
masa ni, aunty dan uncle dah penat so mereka berehat2..i, huney dan anak2 buah beliau meneruskan perjalanan..bila budak2 dah lapar, kami pon berenti sopping kejap dan pergi makan dulu..then sambong balik..hehe
kemudian on the way back kami singgah kt ladang ostrich dan kuala perlis..beli kerang utk ratah2 di malam hari..
malam tu, i bermalam kt rumah family huney..mmg seronok! uncle dan aunty layan i dgn baik..kakak huney pon baeeeekkkk sgt..dah selalu jugak jumpe kakak, so makin mesra la..malam tu ramai2 ratah kerang dengan kerabu dan air asam..very d sedap! rumah huney pon cantek bangat! rasa cam nk pegi lagi =P..buley?? hehehe
ahadnye, kami brekpes kueytiow goreng kerang yang aunty masak..x dilupekan popia kemboja kak noni yg super sedap! errr, x dilupekan sesi 'ladies talk' dgn aunty..=D
later 10.30am kami gerak ke stesen bas butterworth dan kembali ke kl..perjalanan adelah biasa aje sbb aircond kejap sejuk kejap panas..tp sampai di kl, kami menapak ke lowyatt..sgt3 penat! nk carik salmon skin tp habis..huhuhu..lepas tu naik lrt sampai ampang..then menapak lagi..sampailah abg kepada huney jemput..
dari rumah abg pit, kami pun gerak balik ke bangi..huney tinggal kereta kt sana..sampai bangi, jalan2, makan2 dan borak2 kejap..then huney pon balik setapak..
lepas tu ape lagiiiii, terkangkang2 la study! hahahahahaha..pagi senin kan i ade paper..hehehe
ape pun, i sgt sokaaaa dpt jumpe aunty..dapat jejakkan kaki ke rumah huney..i dah la suke borak ngn org berumur nih..so sgt enjoy la..'ladies talk' tu pon menyeronokkan jugak! ape pun, thnx ye syg sbb bawak saye jumpe mama kamu..
i loff yew!
Love, m.a.n.j.a.m.a.s.
~The good life is inspired by love and guided by knowledge..
~The good life is inspired by love and guided by knowledge..
wah! x sabau mau blk nih!
mmg byk sungguh cerita yg harus kamu cerita ya.. hahaha..
Ahah, sesi 'ladies talk' tu kira dah aci tetapkan tarikh meminang ke, sis? mana la tau kan kan kan... hehehehe...
adeh la angaaaahhhh, ini sudah buley menyebabkan high belad pressure..hehehe..x la pasal meminang2 tu kan..ni borak pompuan2 je..
ct,balik woih! byk gilos story nih!
Post a Comment