chicken chop jadik x??
sorry guys! cerita hari ahad, hari selasa baru sempat nk update..hehehe..mmg x o9..
sambungannye..
pukul 10pg camtu, my mucux dah ader kt umah dah..
brekpes nasik lemak dulu (ayah n ma beli)..
then zasssssssssss, ke dapor!
i pulak dari pukul 8am dah kuarkan ayam n fries..kang sejuk beku lak kang..huhu
so, terus saje kitorang prepare bahan2..
mucux start dgn perap2 ayam..kejap je..
i pulak cam bese la, dok masak2 digicam tu..hehehe
snap sana sini..
so pas perap2, teruslah ayam tu bersemayam dalam oven..
then, buat black pepper sauce..
pastu, buat tomato chicken chop sauce, pastu goreng ayam, fries, buat air ice lemon tea (pakai sunquick punye)..and taraaaa!! ready to serve!!
so, sile layan gegambo ini~
sambungannye..
pukul 10pg camtu, my mucux dah ader kt umah dah..
brekpes nasik lemak dulu (ayah n ma beli)..
then zasssssssssss, ke dapor!
i pulak dari pukul 8am dah kuarkan ayam n fries..kang sejuk beku lak kang..huhu
so, terus saje kitorang prepare bahan2..
mucux start dgn perap2 ayam..kejap je..
i pulak cam bese la, dok masak2 digicam tu..hehehe
snap sana sini..
so pas perap2, teruslah ayam tu bersemayam dalam oven..
then, buat black pepper sauce..
pastu, buat tomato chicken chop sauce, pastu goreng ayam, fries, buat air ice lemon tea (pakai sunquick punye)..and taraaaa!! ready to serve!!
so, sile layan gegambo ini~
..black pepper sauce..sedaaaaaappppp..
..tomato chicken chop sauce siap..
..desert by ma..yg nih huney minom mangkok besar! sok nyer pun minum lagi..sedap woo..
..makan time!! woooooooohhhoooo!!..
..my lovely chef and i, and the chicken..
kesimpulannyew, the chic chop mmg menjadik la..ma n ayah ckp sedap..hehe..thnx to my hun sbb masakkan, xder la kelam kabut sgt ma nk masak that day..prepare2 utk raya cina lagik..rajin2 la dtg masak ye lepas ni =)
Insya'allah I'll come to cook for your family again....bukannya pandai sgt pun nak masak...I'm glad ur family tak saket perut mkn my cooking.hhehehehhe...saspen jer.
saspender! ahaha..sampai parents ct pown makan, so kire bule la..nnt tanyew parents ct la sakit perut ke x..hikhik :P
wah...sedap tol...chicken chop xsmpi kt aiza..sure posmen tu yg telan dulu...xthn bau sdp sgt la tuh...ehehhe(xpsl2..posmen jd mngsa...ahaha)
sian pakcik posmen tu kene fitnah..kalau dia hensem camne? sesia je..heheh
ni yang nak kene nih! ape kes my parent pown makan! tarak aci!!!!!!!!!!! tidaaaaaakkkk!!!!
kenape ku selalu dilupakan dan dipinggirkan!!!!
arrrrgggghhh!!! tensi! mak gwe tak citer pun, dpt mkn sedap. ces! esk nak col mak!
p/s: shimi! ct blk nnti make sure buat skali lagik! tak kire! u owe me 2 things now, dominoes pizza & dat chicken chop! dun care! manje..ti mau jugak!!!(menjerit dalam keadaan jeles tahap cipan, sbb parent ku yg mkn). huaaa...
babe, my mum yang besemangat nk anta kt ur parents! hahahaha..masak byk haritu, so rezeki la..tapew ti, balik mesia kang i'll paksa him ok! hidup bestie!
Post a Comment