mak saya buat saya takut. LAGI.
aku baru je sampai rumah dari kenduri di JB. sepanjang 4 jam perjalanan aku, ma dan ayah x berenti2 berbual. macam2 topik! rasa macam anak tunggal pulak sbb along and mimi x ikut. well, bila p kenduri, ma pun excited semacam buat aku ketaq lutut. berikut adalah antara dialog aku dgn ma, dan orang lain dengan ma.
Dialog 1
ma : cantik pulak tema dia ni. angah nk warna apa nanti?
aku : purple silver ma.
ma : ok! cantik tu!
Dialog 2
ma : eeeee, excited lah!
aku : excited ape ma?
ma : excited nk buat kendurilah! gian!
Dialog 3 :
makcik : maria bila nk kenduri lagi?
ma : taun depan rasanya.
aku : *diam*
Dialog 4 :
aku : ma, meriah jugak buat kt dewan ni yek?
ma : aah, angah taun depan komfem buat kt dewan. tak payah kemas rumah teruk lepas kenduri. dewan kt upm tu macam best jugak..blablabla
aku : *diam*
Dialog 5 :
ma : angah nk bertunang berapa lama?
aku : rasa macam taknak bertunang. kalau buat pun pagi hari menikah tu.
ma : bagus jugak. senang cerita dan cepat setel.
Dialog 6 :
ma : macam2 org jugak mak nk kena jemput nanti. yg kat fakulti tulah, belah cina semualah, blablabla
aku : ikut ma lah. angah x kisah je ma. *takut nk pk*
Dialog 7 :
ma : x sabar nk main2 dengan anak angah nnt.
aku : *sengih pastu ketaq tatau nk cakap apa dah*
~The good life is inspired by love and guided by knowledge.~
Ameen.. Alhamdulillah.. syukur ibu kita mmg terbaek selalu doakan anak2 dia(u know kan, apa yg kita ckap tu doa) haaaa.. insya'Allah mas.. niat baik, harap dipermudahkan hendak-Nya.. usaha dulu baru tawakkal.. itu cara islam.. walllahu'alam~..g.luck and tc mas.. yg penting masa(rezeki/duit) yg Utama ibu(ibadat/org tersayang) take note yah :p ..
insyaAllah Os..ade rezeki kang adelah..hehe
hahha aku mmg takot..tp amin je byk2!
Whoaaaa... Tahun depan, huh? Cepat pilih tarikh, Mas! Angah nak tulis dalam planner ni... :D
hahah angah, lambat lagi laaaaaaaaaaa..tu pon kalau ade rezeki, adelah =)
Post a Comment