kuala gandah punya cerita~
jengjengjeng..akhirnya ade gak kekuatan nk update blog..ehehe..pemalas gile kan..pegi nyer 1hb..6hb baru nk update blog..malas ah nk resize gambar yg berlunggok tuh..huhuhu..so kepade rakan2 sekalian..1hb yg lalu, saye, mimi dan enche shimi menyertai day trip ke kuala gandah..kami ke deerland dan jugak elephant sanctuary..perjalanan lebih kurang 2 jam dari kl..jalannya pun ok, taklah terlalu berpusing2 or melalui keadaan jalanraya yg teruk..trip ni dianjurkan oleh biro sukan dan rekreasi..terendakian bebas menyertai dan membawa ahli keluarga or rakan..tadak hal! kepade terendakian yg miss trip ini, sile la melihat2 gambar yep..kepada pembaca yg lain, anda pulak pergi cuti2 kt sini nnt..*hint cuti skolah*
kami berkumpul di rnr selepas tol karak dalam 8.30am..brekpes kt sana dan dengar briefing dari ketua trip..abg huzairi..dalam 9 lebih macam tu, kami beramai2 gerak menuju ke destinasi..best, jalan x jem..cuaca pun best..kami berkonvoi dgn tertib..xde la cam bersepah2 =) ..kami adelah kereta kedua..tgklah bape byk kereta kt belakang tu!..enche shimi, saye, mimi dan kak julia naik satu kereta..
tiket dijual dengan harga rm5 bagi org dewasa..yg kanak2 x baper igt la pulak..tp harganya berpatutanlah kan..selepas ketua keluarga/kereta beli tiket, beramai2lah kami masuk ke deerland..mula2 sekali, bg makan rusa..rusa2 ni baka australia..x sebesar rusa malaysia..mereka dilepaskan bebas..sume berpeluang usap2 dan bg makan rusa2 tersebut..saye pulak, mmg dah dasar takut binatang..x berani la nk bg makan rusa..dia panjat2 badan woo! bg sket2 je..usap pun takot2..wuwuw
lepas snap sana sini, kami sume gerak ke elephant sanctuary..beberapa km dari situ tp dekat je..sampai sana, abg huzz agih2kan pas dulu..ada pass A dan pass B..pass A, pengunjung boleh melawat tp tak bole naik gajah dan terjun ke sungai dengan gajah..pass B pulak, pengunjung boleh melakukan sume aktiviti bersama gajah..kami bertiga dpt pass B..yahooooooooooo!!
..mula2, tgk diorg mandikan gajah..sonok je tgk diorg mandi..sambil2 tu, diorg pun diberi makan jugak..
..lepas tu, gajah2 dibawa keluar utk sesi beramas mesra dgn pengunjung..tp kaki diorg dirantai ke pokoklah kan..dalam 5 ekor jugaklah..seronok! kami beli kacang tp i x suaplah..as usual, x berani..uuu..
..habis makan2, acara naik gajah pulak..seyesly rasa cam nk jatuh!! naik dalam 1 pusingan la..
masa naik gajah tu, i mmg x pk pape dah..men pelok je enche shimi..huhu..my sis yg dok belakang pon dok pelok enche shimi gak..hahaha..dan kami antara penunggang yg terbising..best! tp ade sedikit takot..lemah lutut je bila turun..hikhik..later, acara mandi bersama gajah..kami ke platform tepi sungai, naik gajah tu..dan dia akan rebahkan badan dia dalam air..mmg xde signal punye..tau2 dah terjatuh masuk air..dan terminum pulak air sungai kaler teh tarik tu..takpe..gajah punye pasal!
then ape lagi, beramai2 la mandi sungai..yg mana pass A pun boleh join..dalam sungai tu kami mandi dengan gajah2..dia dok golek2 je kt situ..seronok!! eiiiii, rindunye!
pumpangpumpang, dah pukul 4 camtu, ambil gambar kumpulan, dan masing2 gerak pulang ke destinasi masing2..abg huzz berhenti minum di pekan karak tp bagi kami yg keletihan ni, terus gerak balik ke kl..lagipun mimi ada exam esoknya..
kesimpulannya, day trip pada kali ni amat meriah dan menggembirakan..harap2 lepas ni ada paintball part 3 dan trip ke air terjun pulak..cant wait!!
~The good life is inspired by love and guided by knowledge.~
menarik!!! nnti kte wat family trip plak ek tyme ti blk tun dpn..ala..tun dpn? adeh, lamanya lgi......huaaaaaaaaaa... but i wanna go!!!!!!!!!!!
mahuuuuuuuuuu!! jom babe!!
Post a Comment