MARI MENGIKUT

Me and you :)

gravatar

insan ini..

boring2 ni..tetibe raser cam nk citer sumthing kt sini..
just enjoy my post ya!


me tergerak nak menulis selepas beberapa lama memerhatikan seorang insan..
lelaki atau perempuan, belakang kira..janji insan ini telah mengganggu ketenteraman jiwa..

annoying!

cerita ini tersurat khas kerana manusia yg me syg..
biler insan ini membuat manusia yg me syg serabut, me pown x sng duduk..

(manusia yg me syg = keluarga, kawan2..guess who?)
(insan ini = guess who?)

me cukup x senang dgn sifat insan ini yg agak menjengkelkan..
sakit mata melihat, sakit telinga mendengar, sakit hati memahamkan..
insan ini kalut melihat pasangannya seperti telah berubah hati..
mengapa baru sekarang nak kalut?
hairan, selama ini insan ini tidak menjaga hati pasangannya dengan baik..
sudah terhantuk baru nk tenggadah?
perlukah panik hingga menyusahkan manusia yg me syg?

kita sebenarnya sentiasa diuji dengan masa..
kelalaian yg menjadi kekangan..
jgn kerana kebodohan sendiri, manusia lain yang teruji..

insan ini,
jika benar pasanganmu berubah hati, cuba selidiki mengapa..
tidak salah untuk bertanya "apakah salahku?"..
sebaliknya, asyik berkata "kamu yang berubah"..
atas dasar kemanusiaan, tidak guna merampas kedudukan dan berjual beli kasih sayang..

fikirkanlah,
tanpa angin, masakan pohon bergoncangan..

jika ingin bersaing, mulakanlah seadilnya..
jangan hanya berdesus kecil..
namun mulakan dengan salam dan hujah yang bernas..
sesungguhnya insan ini,
me masih perhatikanmu..
jika benar kamu berubah dari hatimu yg mulus,
me doakan, kamu dapat apa yg kamu mahu..
kamu dapat cinta sejati kamu..
akan kamu tawan semula dia..

Blog Widget by LinkWithin