MARI MENGIKUT

Me and you :)

gravatar

semangkuk bakso utk si dara =)

ini adalah kisah bakso..anda pernah makan bakso? honestly, i x pernah! setiap kali pergi pasar malam, kompem i akan jeling2 stall bakso..mcm sedap je diorg makan..tp keinginan selalu terbantut kalau tgk kawasan gerai tu kurang bersih..yolah, saket perut kang haru!!

hari ini, macam biasalah saye dan enche shimi akan ke pasar malam rabu..tiba-tiba i teringin sgt nk merasa bakso ni..persekitaran gerai jugak bersih..bukan tepi longkang..ish, x boleh jadik nih! setelah bermesyuarat selame 2 menet dgn enche shimi, kami pon bersetuju nk makan di situ..i oder bakso, enche shimi oder sup urat..

rasanya boleh tahan sedap..rm3 sahaja semangkuk dgn 8 ketul meatball yg gemuk2..air sirap jugak disediakan oleh abg2 kedai tu..not bad! tp penat jugelah nk berpesan dkt enche shimi, mintak dia jgn ejek i minah indon..hehehe..oh ye, tu la antara sebab nape i x cuba makan bakso selain faktor kebersihan..selalunya kan minah2 n mamat2 indon or jawa yg singgah makan bakso kt gerai2..i kurang selesa..dan tak suka jugak..tp kali ni, gerai yg kami makan ni ada satu family melayu makan..kuranglah rasa x selesanya..abg2 peniaga bakso juga adalah org melayu kita =)

sekarang dah puas hati sbb dah merasa apa itu bakso..lepas ni tak adalah jakun lagi melihat org makan bakso =)



~The good life is inspired by love and guided by knowledge.~

gravatar

hehhehe....tak sakit perut ok la kan....

merasa jugak cik mas jadi indon n jawa jap...hahahaha...lepas jd jawa naik kereta waja...hahhahaha

gravatar

hahaha..eh, bukan nk merasa jadik jawa..nk merasa bakso aje laaaa..

gravatar

hahaha..eh, bukan nk merasa jadik jawa..nk merasa bakso aje laaaa..

Blog Widget by LinkWithin