MARI MENGIKUT

Me and you :)

gravatar

senyuman ragaku..

sms pada tghr tadi..

me : cux ade teringin nk makan pape ke nk suruh b masak? (ptg nk jumpe)
huney : Megi! hehehe

hampesssss, dalam bebanyak mende, megi jugak yg dia mintak! hehehehe..tp xpe la, layankan aje..huney suke sgt megi yg i masak..mee nye kembang, lembut dan perisanya meresap masuk ke dalam mee tu sehingga hampir tiada kuah..yang tinggal hanya kuah pekat dan likat! sebungkus mmg x cukup..rakus budak ini!

tp seronok tau bila kita masakkan utk org yg kita syg..lagi seronok bila dia suka apa yg kita masak..haritu masak sotong masak kicap style cina (xde kayu manis, kaler brown, kuah pekat), sakan huney tibai..the next day masak pulak ayam masak paprik (pakai bes tomyam yg serbuk tu)..pun sama..makan sampai bertambah2 nasik..

i sgt suka masak memasak ni..cuma sebelum ni kan dok asrama, ssh nk masak..bile balik rumah, semua dah tersedia..sekarang ni, boleh la nk masak2 sesuka hati kan..apa pun, byk lagi resepi ciptaan sendiri yang masih belum dicuba..byk lagi gabungan rempah ratus yang belum diuji kesebatiannya..

yang paling penting, i nk terus memasak utk org yg i sayang selagi mampu dengan sepasang tangan ini..

Love, m.a.n.j.a.m.a.s.
~The good life is inspired by love and guided by knowledge.~

gravatar

anda telah d tag..
view blog ak tau

gravatar

Salam.

Ahah, nikah cepat la, sis.. boleh masak tiap-tiap hari untuk Encik Shimi.. naya la Shimi nak kawal berat dia lepas ni, hahahaaa...

gravatar

wahaha..angah! tuka topik x ley ke? hehe..sungguh gigih usaha angah nk suh mas kawen cepat! adeh laaaa..=D

Blog Widget by LinkWithin